perjantai 20. syyskuuta 2013

Minä olen juopunut sanoista.


Nämä sadepäivät saavat minut vetäytymään sisäänpäin ja sykkyrään. Tarvitsen. Lisää. Runoutta.
Kuvituksena kirppislöytöjä Helsingistä, joita kahlaan läpi teetä nautiskellen, soundtrackina 500 days of summer. Ihana, ihana leffa. 


Kun sinä seisoit
minun ovellani
olin päättänyt
että saat tulla vain
minun tunteitteni eteiseen
mutta askeltakaan edemmäksi
en sinua päästä.
Olin päättänyt
pitää sinut tarpeeksi kaukana
saadakseni olla itse vapaa
Kokeakseni kanssasi 
vain rakkauden riemun
En kipua En haavoittumista
Mutta päivä päivältä
sinä kolkutit
yhä uusille oville minussa
Astuit yhä syvemmälle huoneisiini
Tuli päivä
jolloin sinä lopulta
avasit oven huoneeseen
jossa haavoittuminen
ja hylätyksi tulemisen pelko
kävivät todellisiksi.
Siitä hetkestä
olivat kaikki oveni auki
sinulle.

~Anja Porio~ 






Kyllä ihminen pystyy olemaan kova:
hylkäämään
loukkaamaan
pettämään
jättämään
olemaan välittämättä.
Mutta miksi hän yrittää
kaikin tavoin
todistaa sitä itselleen?

~Eeva Kilpi~





Rakkaus.
Kävellä paljain jaloin
terälehtiä ja murskattua lasia,
olla kaiken aikaa
verillä ja suudelmilla.

~Tommy Tabermann~





Kuvan jonka olen itsestäni tehnyt

olen veistänyt omaan lihaani

arvet repeilevät kun kasvan.


~Hans-Curt Flemming~





Minä odotan sinua
Minä kaipaan sinua
Verho kohahtaa
Se on vain syksyn tuuli
Se on vain syksyn tuuli.

~Nukada Hime~





Äkkiä intohimo astuu päivään ja ne 
kohoavat siivilleen
toisiinsa kietoutuneena
ja siitä liitosta
synnyin minä kuin
metsänelävä,
vapaa
mutta uhanalainen,
kevyt ja unohdettua nautintoa täynnä,
talviuni jäsenissä
yht'aikaa levon ja rasituksen kaltaisena.

Kiitos ettet soita.
Kiitos ettet kirjoita.
Kiitos ettet ehdota tapaamista.
Kiitos että maltat mielesi. 

Odota.

~Eeva Kilpi~







Anna itsesi ilolle.
Ojenna vain kätesi
ja tartu siihen sen juostessa ohi,
niinkuin apachitanssija
tarttuu naiseensa.
Olen nähnyt heidän
elävän kauan ja
nauravan kovaa, vain laulaen, laulaen,
kun sydämeen
kylkiluitten alla
iski hirveä rakkaus.
Iloa aina,
iloa kaikkialla ---

Anna ilon tappaa sinut. 
Pysy poissa pienistä kuolemista.

~Carl Sandberg~





Eräs mies sanoi, minä pakenin yksinäisyyteen.
Yhtenä päivänä ymmärsin, 
etten pitänyt ihmisistä.
Sinä päivänä tulin vapaaksi
 ja minä palasin heidän luokseen.

~Gösta Ågren~





Jos voima on sitä
ettei koskaan
luhistu vaan aina
kamppailee,
voima on taakka, joka vaatii
suurta voimaa.

~Gösta Ågren~





Onni,
niin vähäistä ja kummallista.
Eihän se ole muuta
kuin melkein valmis onnettomuus:
Olimme hetken onnellisia
ja heti aloimme pelätä.

~Pentti Saaritsa~





Juopunut huutaa onnensa kaikille,
minä olen juopunut sanoista
ja kirjoitan ne sinulle.

~Tyyne Saastamoinen~












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti