tiistai 17. syyskuuta 2013

☂ Terveisiä. Elämästä tältä kohtaa. ☂


☂  Sataa, sataa ropisee. ☂  Ilma on ollut jo kaksi päivää virallisen syksyistä: Sataa, tuulee ja ilmasta voi nuuskutella jo --- ei enää vain syksyä, vaan myös kohta alkavan talven. Lumen narinan jalkojen alla.  Kaulahuiveja syntyy jatkuvalla tuotoksella. Töissä ja kotona.

Runokirjat ja -kansiot pitkästä aikaa esiin. Kynttilä palamaan. Levylautaselle uutta Pariisin kevättä. Eilen kuuntelin levyn ensimmäistä kertaa, nyt lähtee toinen... Syvennellään...Kassellaan minne sanat ja sävelet lopulta vie.
Kuvitukseksi allekirjoittaneen & Katan kuvailuja kesältä.





Konkreettinen todiste 
Vaikka hän aloitti kirjeen kutsumalla 
sinua rakkaaksi, teraputti sanoi,
ja lopetti sen rakkaudella, se ei tarkoita,
 että hän olisi hulluna sinuun.
Miljoonat ihmiset aloittavat ja lopettavat kirjeen samoin.
Jos olisit etsivä, et ratkaisisi ikinä
yhtään tapausta, koska sortuisit
ensimmäiseen tekaistuun johtolankaan,
jonka murhaaja on jättänyt sinulle.
Sinun täytyy odottaa hänen seuraavaa
kirjettään voidaksesi varmistua siitä,
että hän pitää sinusta. Ja silloinkaan
sinulla ei ole välttämättä ole vielä
tarpeeksi todisteita.


~Hal Sirowitz~






Kun elämä pelottaa,
avaaan telkkarin
ja unohdan sen.

~Juice Leskinen~





Kaikkialta
etsin sinua
joka minun maailmassani
kaikkialla olit
Yritin muuttaa
oman maailmani
sinulle kelpaavaksi
etsin sinua kaikkialta
Mutta loppujen lopuksi
se mitä löysin
olin minä itse. 
~Märta Tikkanen~





Pidä ruususi
raivaa sen sijaan
ruokapöytä.

Pidä ruususi
valehtele sen sijaan
vähän vähemmän.

Pidä ruususi
kuuntele sen sijaan
mitä minä sanon.

Rakastan minua vähemmän
usko minua enemmän.

Pidä ruususi!

~Märta Tikkanen~





Rakasta pian,
huominen on hämärä, pimeä säkki,
Anna minun haistella sinua ja
työntää pääni
ja haukata puolet.
Älä selitä mitään, älä kysele. 
Me olemme kahden tarkoin
vartioidun seinän välissä.
Kahlitut orjat.
En tiedä mitään muuta maata
tai musiikkia
joka olisi yhtä ihana.

~Arja Tiainen~





Olen puhunut itseni tarpeettomaksi,
tuuli tarttuu purjeisiini ymmärtäen.

~Hannu Salakka~





Tulkaa esille kaikki
kipeät ja kielletyt tunteeni
jotka säilytätte minussa nöyryytetyn lapsen rujoutta.
Tahdon kesyttää teidät ja
antaa teille nimet.
Miten pieniä, voimattomia
ja arkoja te olettekaan.

Miksi olen pelännyt kohdata teitä?

~Anneli Terho~






Tälläisiä me olemme:
Kaksi lukkoa
yrittää avata toisensa.
Ei auta kuin 
iskeä lujasti yhteen.
Toivon vimmalla luottaa
syttyvien kipinöiden voimaan.

~Tommy Tabermann~




Terveisiä.
Elämästä
tältä kohtaa. 

~Aila Meriluoto~



Ps. Jos tykkäsit, aikaisempia runopäivityksiä täältä: 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti