torstai 21. helmikuuta 2013

Anna mä nyt kerrankin selitän.



1. Joka ei ole vielä minä
sen on mahdotonta olla me.
Se ei voi kiintyä toiseen
kun se ei ole kiintynyt itseensä.
Se ei voi käsittää suuria ympyröitä
kun se sekoaa pienissäkin.
Sitä pitää lähestyä sen omilla ehdoilla.
Kaikki muu pelästyttää ja
suistaa sen raiteilta.
Kun se vihdoin sanoo nimensä
ja minä
se on saavutus ja semmosena
vaikea läksy.
Se toistelee nimeään ja
innostuu siitä.
Sen pitää saada tottua olemaan joku.
Ei se muuten opi näkemään
joitakin ja muita.

~Arja Tiainen~


Korkeaoja -2010


 Voi poika, 
älä usko mitä sinulle opetetaan.
Älä usko, 
että rakkaus on heikkous ja
hellyys häpeä.

~Aulikki Oksanen~


Korkeaoja -2010


   
Mikään todellinen rakkaus
ei voi koskaan sammua.
Mikään todellinen ystävyys
ei voi haihtua.
Vain tilapäinen on
muuttuvaa ja haihtuvaa.

~Maria Jotuni~



Tampere -2012


Ei, en sano
että ymmärrän
Ja kyllä se siitä
Valehtelisin jos sanoisin
Sinulle ja itselleni
En tarjoa
tyhjän lohdutuksen katinkultaa
että aurinko nousee
jokaisen yön jälkeen

Ojennan käteni
Saat valita,
tartutko siihen vai torjutko

Ymmärrän silti

~Maaria Leinonen~

 

Tampere -2012



 - Ei, älä soita minulle.
Joka kerta kun sinä soitat
on harkittava
olisiko sittenkin viisaampaa
käyttää tämä aika rakkauteen.

~Eeva Kilpi~



Tampere -2012



En minä väitä tarkoittavani sitä mitä
sanon, olenpahan vain omaksunut
sellaisen asenteen että ikään kuin tarkottaisin.
Ja kyllä itse huomaan ottavani
kaiken täydestä, sen verran herkkäuskoinen olen.

~Kai Nieminen~ 



Tampere -2012


Toisen ihmisen todellisuus
ei ole siinä
mitä hän paljastaa sinulle, 
vaan siinä mitä hän ei voi paljastaa sinulle.
- Sen tähden, jos tahdot
ymmärtää häntä
kuuntele pikemminkin sitä
 mitä hän jättää kertomatta kuin sitä,
mitä hän sanoo.

~Kahlil Gibran~

















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti