maanantai 3. joulukuuta 2012

Eiliselle.

Korkeaoja -2009


Järvet täynnä timantteja, hohtavia timanttikenttiä, otan ne nyt,
Metsät silkkaa hopeaa, kimaltavia hopeakuusia, otan ne nyt,
Kirpeä hiljaisuus, turmellus mahdottomuus,
Heleä juhlaisuus, nyt pelkkä kataluuus.
Viiltävä voima, kuultava kauneus 

Talvi ja jää, hohtavaa pimeää, talvi ja jää, aavistavaa heleää,
Talvi ja jää, kauneus kivistää, talvi ja jää, talvi ja jää, talvi ja jää.
Kaupunkien pimeydessä raskaat mielet raahaa tomumajojaan,
Kireässä pimeydessä tuuli tulvii partakoneen teriä.
Kylmyys virtaa kulkijaan, vilu yksin nukkujaan,
Kiitos uunin asukkaan, tuli jatkaa taistoaan.
Viiltävä voima, kuultava kauneus 

~Sielun Veljet~




Korkeaoja -2009



Kun on paljon tavaraa ei löydä mitään.
Älä usko olevasi vapaa valitsemaan.
Et ole, kun et osaa erottaa oikeaa äänekkään alta.

Ennen osasivat itse enemmän.
Osasivat ulkoa enteet ja merkitykset,
käden viivat, äänen sävyt, ilman hajut,
maan jäljet, ihmisen unet ja elämän.

Kunnes unohtui intiaanien kyky.
Unohtuivat taivaankappaleet.
Kauankohan kuukaan viitsii
katuvalon kanssa kilpaa palaa?

~Jarkko Laine~



Otso -2009


Ihmiset kuolevat.
Koirien ulkoiluttamien jatkuu.
Minä otan osaa.

Ratkaisuja ei ole.
Totuuksia on monta.
Uho syntyy silloin
kun siihen ei ole varaa.

Satakieli laulaa.
Kello on nolla.
Oi että kaipaisin.
Se kuuluu tälläiseen hetkeen.

~Eeva Kilpi~



Minä & aurinko -2009 



Tapaus 232:

Missä me nukutaan tänä yönä?
Missä me lämmitellään sivistyneitä
käsiämme tänä yönä?
Jos ollaan kaksin on vähän lämpimämpi
Me painaudutaan toisiamme vasten
Me lämmitetään toistemme käsiä jalkojemme välissä
Sano jos huomaat kuolevasi
Silloin sinä viet minulta kaiken lämmön
ja minä herään jäässä.

~Claes Andersson~



Jää -2009



 Unelmani ovat
minun unelmiani.
Eivät sinun.
Minun on tehtävä
elämästäni
oma toteni.

~Aino Suhola~




Talvi -2009


Mistä saa maksaa kalleimman sakon?
Siitä että on oppinut liian myöhään tuntemaan
oman erikoislaatuisuutensa.

~Bossakart~




Aurinko jään takana -2009


Varo itseäsi,
erilainen.
Varo päätäsi,
kun viikate heilahtaa.
Parhaiten menestyvät
ja kauimmin elävät ne, joilla on
keskinkertaisuus
kiitettävä kymmenen.

~Aino Suhola~




Mikkeli -2009
  

Moni asettuu elämään kuin sänkyyn,
havahtuu hitaasti, tai äkkiä
on aamu, eikä tunne taloa, eikä seutua,
kurkkaa varovasti vieruskumppania,
kuka se on ja mistä siihen tipahti.
Tulee kiire pukeutua.

~Arja Tiainen~



Talven timantteja -2009


Yksin maailmassa,
minä makaan lumihangessa.
Kädet levälläni
tuijotan tähtiä.
Ja minä haluan tykätä asioista
joita te sanotte banaaleiksi.
Minua kiinnostaa minä,
josta ei ole historiaa tehty.
Mitä poltettiin
kun poltettiin noidat?

~Arja Tiainen~


Mikkeli -2009



Meidän täytyy kestää kauan.
Vain kesäksi lumi putoaa oksiltamme.

~Niilo Rauhala~






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti