keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Tämä maisema on elettävä tänään.

Harmaata, harmaata, harmaata. Mielessä monta juttua, joista haluaisin kirjoittaa, mutta tänään ei lähde. Tilanne vaatii runoutta, valokuvia, teetä & sympatiaa.

Pori. Kesä -2010 Kuvan ottanut Matti.


"Ihmiset syyttävät aina olosuhteitaan siitä, mitä he ovat. 
Minä en usko olosuhteisiin. 
Ihmiset jotka pääsevät eteenpäin tässä maailmassa, 
ovat ihmisiä, jotka alkavat toimia
ja etsivät itselleen sellaiset olosuhteet kuin haluavat,
ja elleivät he löydä niitä, 
he luovat ne." 

~George Bernard Shaw~

Tampere. Kesä- 2012 Kuvan ottanut Matti.

"Yritimme vapautua toisistamme. Sinä minusta, minä sinusta.
Kun lakkasin yrittämästä, sinä yritit vielä. 
Kun sanoit ettet enää halunnut nähdä minua, minun oli nähtävä sinut.
Ja niin siinä sitten kävi, että kun ymmärsin kaiken todella päättyneen,
se alkoi."

~Kai Nieminen~


Pori. Kesä -2010

"Kuinka sinä voisitkaan tietää.
Ethän sinä ole nähnyt samoja unia,
et samaa maailmaa 
vaikka seisotkin vierelläni silmät auki.
Sinä katsot eri asioita."

~Maaria Leinonen~

Pori. Kesä -2010


"Yhdessä olemme merkillinen lintu:
samaa sulavaa ruumista, mutta
siivet tahtovat eri suuntiin.
Tekee niin kipeää vain istua oksalla ja räpytellä."

~Tommy Tabermann~


Joensuu. Talvi -2011


"Sinä menet ja tulet
ja sanot ettet enää koskaan mene.
Ja kohta taas katselet maailmaa
levottomin silmin.

Mene sinä vain, 
sinä olet aina minussa
niin kuin tämä ikäväkin."

~Kai Nieminen~


Helsinki. Talvi -2011

"Kun kaksi ihmistä eroaa, 
he eivät voi enää koskaan tavata
toisiaan sellaisina kuin ennen,
sillä vaikkei maailma eikä toinen heistä muutukaan, 
katselee toinen kaikkea uusin silmin."

~Hannu Salakka~

Salo. Kesä -2011
 
"Hitaasti
mutta askel askeleelta
mennään eteenpäin.

Se täytyy uskoa."

~Märta Tikkanen~



Salo. Kesä -2011

"Lähdimme matkaan eilen. 
Huomenna olemme perillä, 
tai ehkä jo illalla.
Tämä maisema on elettävä tänään."

~Maaria Leinonen~


Salo. Kesä -2011

" Vaikeinta oli
että kaikki muut kuitenkin lopulta 
jäivät hänen varjoonsa,
joskus olen jopa vihannut häntä sen takia.

Siksi en voi puhua rakkauden kuolemasta,
en vielä."

~Märta Tikkanen~



Salo. Kesä -2011


"Etäisyyttäsi en kestä, 
läheisyytesi tekee kipeää 

-tule."

~Irja Askola~


Hyvinkää. Talvi -2009
  
  "Kuin raivohullu riehun sanojeni parissa
hakkaan hengiltä kaikkein hauraimman;
sen mikä sitoo ne sinuun.
Sinä et niitä saa
ne jäävät yksin minulle.
Niinkuin kaviaaripurkki, jota säästin pitkään sinulle ja minulle.
Nyt minä syön sen.
Niinkuin sinä söit minut, 
rae rakeelta.

Huuhtelen sinut alas samppanjan ja
tilapäisten rakastajien kera."

~Märta Tikkanen~





Pori. Kesä -2012 Kuvan ottanut Maija.


"En minä tiennyt, 
etkä tiennyt sinäkään
että kaikki on toisin 
kun tapaamme taas.

Näkemiin, sanoimme vain."

~Kai Nieminen~




Musiikkina valonsäkeitä tähän marraskuiseen päivään toi Jean Michael Jarre:









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti